Zamień kąpiel w potężną broń przeciwko bólom, sztywności i zmęczeniu w RZS

Moczenie w ciepłej wodzie jest jedną z najstarszych form terapii alternatywnej i istnieje dobry powód, dlaczego ta praktyka przetrwała próbę czasu. Badania wykazały, że ciepłe wodolecznictwo działa cuda na wszystkie rodzaje stanów mięśniowych, w tym fibromyalgię, zapalenie stawów i ból pleców.

Wielu chorych po 4 miesiącach w reumatoidalnym zapaleniu stawów notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

ciepla-kapiel-rzs

„Badania pokazują, że nasi przodkowie nie pomylili się. Kąpiel sprawia, że czujesz się lepiej. Powoduje, że stawy stają się luźniejsze. Zmniejsza ból i wydaje się mieć nieco dłuższy efekt, który wykracza poza okres zanurzenia”.

Istnieje wiele powodów do kąpieli w ciepłych wodach. Zmniejszają one siłę ciężkości, która ściska staw, oferują 360 stopniowe wsparcie dla bolących kończyn, mogą zmniejszyć obrzęk, stan zapalny i zwiększyć krążenie.

Więc, jak długo należy się moczyć? Dr Becker mówi, że pacjenci, których badał wydają się osiągnąć maksymalne korzyści po około 20 minutach. Pamiętaj, aby pić wodę przed i potem, żeby pozostać dobrze nawodnionym.

Oto kilka prostych kroków, aby jak najlepiej wykorzystać następną kąpiel.

Do ciepłej, nie gorącej. Temperatura wody pomiędzy 92 i 100 stopni jest w zdrowych granicach. Jeśli masz problemy sercowo-naczyniowe, strzeż się wody, która jest zbyt wysoka, ponieważ może obciążać serce.

Nie siedź tam. Ciepła woda jest idealnym miejscem na relaks, ale jest również dobra dla ruchu. Stymuluje przepływ krwi do mięśni i zamrożonych, sztywnych stawów, wanna lub basen wypełniony ciepłą wodą jest idealnym miejscem do zrobienia delikatnego rozciągania. Aby złagodzić bóle krzyża, uwięź piłki do tenisa pomiędzy niewielką częścią pleców i dołem lub z tyłem wanny, a następnie połóż się i turlaj je po swoich spiętych mięśniach.

Dodaj trochę soli. Dane zebrane przez National Academy of Sciences pokazują, że większość Amerykanów nie dostarczają wystarczającej ilości magnezu, minerału, który jest ważny dla kości i zdrowia serca. Jednym ze sposobów, aby temu zaradzić, jest kąpiel w kryształach siarczanu magnezu, znanego również jako sól Epsom.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Są one stosunkowo niedrogie, można znaleźć je w sklepach spożywczych, aptekach i mogą zwiększyć poziom magnezu aż o 35 procent, według naukowców z University of Birmingham w Wielkiej Brytanii. Tylko nie przesadź; National Institutes of Health ostrzega, że sole te powinny być tylko do sporadycznego użytku. Ludzie z cukrzycą powinni być świadomi, że wysoki poziom magnezu może stymulować wydzielanie insuliny.

Rozważ znalezienie basenów z ciepłą wodą. Ciepła woda może być bardzo pomocna w zwalczaniu bólu, sztywności stawów i fibromialgii, a eksperci zalecają ćwiczenia w podgrzewanych basenach. Różne badania pacjentów z obiema chorobami wykazały, że gdy brali udział w programach treningowych w ciepłej wodzie dwa lub trzy razy w tygodniu, ich ból zmniejszył się aż o 40 procent, a ich funkcje fizyczne wzrosły. Programy treningowe dają zastrzyk emocjonalny, pomagają ludziom lepiej spać i są szczególnie skuteczne w przypadku osób otyłych.