Najlepsze przyprawy stosowane w RZS

Często, kiedy przygotowujesz posiłek, jedzenie jest głównym tematem i przyprawy są, w najlepszym razie, na drugim miejscu. Ale kiedy przechodzimy na dietę przeciwzapalną by zmniejszyć ból i zapalenie stawów, naukowcy twierdzą, że nie należy zapominać o potencjalnych korzyściach płynących z przypraw używanych przy przyrządzaniu posiłków.

Wielu chorych po 4 miesiącach w reumatoidalnym zapaleniu stawów notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

przyprawy-rzs

Jeśli masz zapalenie stawów, w stawach a czasem w innych częściach ciała dochodzi do stanu zapalnego, a wiele przypraw hamuje pewne szlaki zapalne w organizmie. I choć szczypta cynamonu w owsiance jest dość znikoma, przyprawy mogą dać znaczący zysk gdy spożywane są często w ciągu dnia.

Mając to na uwadze … oto niektóre przyprawy których wykorzystanie możesz rozważyć będąc w kuchni następnym razem.

Czosnek

Czosnek jest smacznym dodatkiem do niemal każdego pikantnego dania. Jak cebula i pory, zawiera dwusiarczek diallilu, związek przeciwzapalny, który ogranicza działanie cytokin prozapalnych. Czosnek, może więc pomóc w walce z bólem, stanem zapalnym i uszkodzeniami chrząstki stawowej.

Zdecyduj się na świeży czosnek z działu warzyw i owoców twojego supermarketu, do czosnku konserwowego często dodawane są konserwanty, a proces produkcji może osłabić jego właściwości.

Kurkuma

Kurkumina jest aktywnym związkiem chemicznym korzenia kurkumy. Blokuje ona cytokiny i enzymy w dwóch szlakach zapalnych. Kilka badań wykazało korzyści przeciwzapalne, co może przełożyć się zmniejszonym bólem i obrzękiem stawów. Żółta przyprawa jest popularny w curry i innych potrawach indyjskich. Jest najbardziej skuteczna w połączeniu z czarnym pieprzem, który pomaga organizmowi lepiej ją przyswajać- więc jedz je razem, kiedy to możliwe.

Imbir

Gingerol i shogaol są substancjami obecnymi w korzeniu imbiru , które blokują szlaki zapalne w organizmie. Wraz z jego właściwościami przeciwzapalnymi, niektóre badania wykazały, że imbir może również zmniejszyć objawy choroby zwyrodnieniowej stawów, chociaż nie znaleźliśmy innych badań potwierdzających tę korzyść.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Imbir jest przyprawą uniwersalną i może być stosowany w potrawach słodkich i pikantnych. Najlepiej używać go w surowej postaci. Świetnym sposobem dodawania imbiru do swojej diety jest gotowanie go w herbacie: Dodaj jedno lub dwucalowy kawałek świeżego imbiru do wrzącej wody i zaparzaj 30 do 60 minut.

Cynamon

Cynamon zawiera aldehyd cynamonowy i kwas cynamonowy, z których oba mają właściwości antyoksydacyjne, które pomocne są w hamowaniu uszkodzenia komórek spowodowanych przez wolne rodniki. Badania mówią, potrzebne są dalsze testy, aby utworzyć oficjalne zalecenia odnośnie jego stosowania.

Cynamon jest smaczny, można dodawać go do płatków owsianych lub koktajli, ale nie jest wystarczająco silny sam, aby zaoferować efekt terapeutyczny. Stosuje się go w połączeniu z innymi składnikami żywności i przyprawami, które mogą dawać łączny efekt terapeutyczny podczas stosowania w ciągu całego dnia.

Cayenne

Papryka chili zawiera naturalne związki zwane kapsaicynoidami, które mają właściwości przeciwzapalne. Cayenne i suszone chilli urozmaicają sosy i marynaty. Chili może być ostre, więc zacznij od szczypty lub dwóch.

Porady końcowe

Podczas próbowania nowej przyprawy, zacznij od małych porcji i dodaj więcej po tym, jak skosztujesz danie. Wszędzie zaczynaj od pół łyżeczki do pełnej łyżeczki, z wyjątkiem cayenne (zacznij od ¼ łyżeczki cayenne lub mniej).

Dobra zasada odnośnie przypraw to „świeże jest najlepsze”. Jednak eksperci twierdzą, że pakowane przyprawy mogą również mieć efekt.

I pamiętaj, szeroki wybór produktów spożywczych możesz przyprawić. Przyprawy Są wspaniałe w marynatach i sosach; z warzywami pieczonymi lub gotowanymi na parze; dodane do z makaronu, ziemniaków, ryżu, kuskusu i quinoa; oraz zup i gulaszu.