Jak prawidłowo robić przysiady w RZS

Uniknij dodawania bólu do obolałego kolana przez nauczenie się, jak prawidłowo zrobić przysiad.

Kucanie jest krokiem funkcjonalnym- pomaga wykonać czynności życia codziennego, takie jak układanie garnków w dolnej szafce lub podnoszenie butów z podłogi. Przysiady pomagają budować siłę w nogach i biodrach, a silniejsze mięśnie to bardziej stabilne stawy. Ale jeśli nie kucasz poprawnie, może to być bolesne dla kolan. Zbyt wielu ludzi rekompensuje ten ból przez wygięcie się w pasie, co może prowadzić do bóli pleców. Trzeba znać właściwy sposób robienia przysiadu.

Wielu chorych po 4 miesiącach w reumatoidalnym zapaleniu stawów notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

przysiady-rzs

Kiedy chcesz sięgnąć do nisko położonej szafki, trzymaj się do blatu i „siadaj” w dół, używając mięśni ramion i pośladków do opuszczania i ciągnięcia się w górę. Jeśli przysiad w ten sposób jest wciąż bolesny, należy umieścić krzesło z przodu szafki.

Przysiady przy ścianie budują siłę

Umiejętność wykonywania prawidłowego przysiadu bez bólu można poprawić wykonując te „ścienne” ćwiczenia. Zacznij od 10 z nich trzy razy w tygodniu.

Zatrzymaj się w punkcie, w którym czujesz ból mięśni, ale nadal regularnie wykonuj ćwiczenia, tak aby udało się zwiększyć niebolesny zakres, a mięśnie grzbietowe stały się mocniejsze. „Jeśli wykonany prawidłowo, przysiad jest dobrze tolerowany przez osoby
z chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych,” mówi Harrell.

1. Stój z plecami opartymi o ścianę, stopy na szerokość barków, pięty 18 cm od ściany. Trzymaj kolana równolegle do pięt, a nie do przedniej części stopy.

2. Rób wdechy i wydechy, kiedy robisz przysiad przez „siadanie” tak nisko, na ile czujesz się wygodnie, bez opuszczania pośladków niżej od kolan i trzymając kolana w jednej linii z piętami.

3. Obkurcz mięśnie brzucha i wyprostuj plecy o ścianę lub umieść piłkę za plecami, aby pilnowała cię przed robieniem zbyt dalekich ruchów w przód. Weź wdech, wracając do pozycji stojącej, odpychając się piętami i pracuj mięśniami tylnej części nóg
i pośladków.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Potraktuj kolana łagodniej następnym razem, gdy będziesz musiał coś podnieść – pamiętaj o właściwym sposobie robienia przysiadu.